Monday, September 15, 2014

Ki itt belépsz, hagyj fel minden reménnyel

Avagy első találkozás a Neptunnal tárgyfelvételkor, nyakon öntve egy újabb adag jó tanáccsal.

Nem is tudom a bejegyzés melyik részével kezdjek. Talán célszerűbb lenne a jó tanácsokkal... Úgyhogy vágjunk is bele.

Tudjátok milyen érzés az, mikor beültök a gép/TV elé megnézni egy filmet...? Megvan? Chips, édesség, mindenféle nasi, üdítő. Na, valahogy így készüljetek egy tárgyfelvételre is. Szükségetek is lesz rá, ha jó helyeket akartok magatoknak, főleg, ha van egy előre elkészített órarendetek, az "álomórarend".
Persze ne feledkezzünk meg az energiaitalokról/kávéról, ha netán tárgyfelvétel kezdete előtt pár órával a gonosz kis álommanók hoznák az álomport.
Álomórarend: az az órarend, amit a mintatanterv alapján állítasz össze magadnak, azokkal a napokkal és időpontokkal, amik Neked a legszimpatikusabbak.
Sokszor tárgyfelvétel előtt órákkal betelik a Neptun és rendszerint össze is omlik, ezért ha tehetitek legalább 2 órával (vagy még hamarabb) a kezdés előtt üljetek be a Neptun elé, és mániákus módon félpercenként frissítsétek, hogy nehogy kivágjon. (Amúgy a Neptun időkorlátja 10 perc.)
Éjszakai elfoglaltságnak tökéletes összevetni legalább milliószor az álomórarendeteket a mintatantervvel, nagyon jól elszórakázik vele az ember.  
Lesz egy periódus, amikor már annyira elegetek lesz a dologból, hogy kínotokban röhögtök, de nem tudjátok abbahagyni.
Ha kivágott jó esetben 15-20 percnyi intenzív próbálkozás után visszaenged.
Nem baj, ha egész éjszaka ébren maradtok, hogy biztosítsátok a helyeteket a Neptunban. Ha ki is vág, valószínű, hogy hamarabb visszaenged, mint azt, aki alig 5 perce ért be a Neptunba. Viszont a Neptunban semmi sem biztos, szóval megesik, hogy azt, aki előző nap este 10 óta bent van, és hűségesen frissítget egész éjszaka ugyanúgy kipenderíti a rendszer, mint aki alig 5 perccel azelőtt ébredt, és még álmosan pillázik a monitorra.
Hasznos, ha az álomórarendetek mellett még összeállítotok egy "B-tervet" és egy "C-tervet", arra az eshetőségre, ha az álomórarendbe valami hiba csúszna.
A mintatanterv olyan legyen, mint valami biblia. Az a megbízható, a Neptun nem mindig az.
A mintatanterven valamit minden évben változtathatnak. Így megeshet, hogy valami nem lesz meghirdetve, ami előző évben meg volt, és vice versa. Az aktuális mintatanterv amúgy jóval tárgyfelvétel előtt felkerül a japantanszek.hu-ra, onnan tudjátok letölteni.


Hogy én hogy éltem meg életem első tárgyfelvételét? Nos... Végül is, egész jól. Mentális sérülésem nem lett, az álomórarendemet is sikerült megvalósítani, szerencsére nem kellett semmilyen kompromisszumot kötnöm, hogy más időpontra vegyek fel tárgyakat, mint amit az álomórarendben elterveztem.

Az egész tárgyfelvételre már 3-án este 10-kor elkezdtem készülődni, már akkor bent voltam a Neptunban, és másfél percenként frissítettem, nehogy elfogyjon az időkorlát. Egyszer aztán valahogy mégis kidobott úgy, hogy még simán lett volna 9 és fél percem kipenderítésig, na ekkor jött az első miniszívroham, karöltve a "Mi van, ha nem enged vissza?!" dilemmával. Az éjszakát végül a Neptunban töltöttem, miközben milliószor átböngésztem az álomórarendem is és a Neptun felületét is.

Az első igazi pánik reggel fél 7 tájban jött, amikor úgy vágott le a Neptun, hogy nem engedett vissza legalább 15-20 percig. Végül visszaengedett, de minden egyes további frissítésnél egészen 7:50-ig attól féltem, hogy kidob.

7:50-től valahogy 9-ig azon szenvedtem, hogy beengedjen, de a helyzet minden frissítéssel rosszabb lett. Első körben csak a "Service Unavailable" nevű hibaüzenet jelent meg, utána szépen gyarapodott a hibaüzenetek száma, természetesen. De erről egy hangyányit később. ;)

Miközben a Neptunt igyekeztem behozni az egyik gépen, a laptopomon a Facebookos csoportunkat figyeltem, illetve néhány szaktársammal is és az egyik szaktársammal/barátnőmmel is chateltem. Szegénykémet szerintem a sok hülyeséggel ami akkor belőlem dőlt csak még jobban lefárasztottam akaratom ellenére. Ezúton is szeretnék elnézést kérni! ^.^
Ez volt az a pont, amikor úgy elkezdtem kínomban röhögni, hogy alig tudtam abbahagyni. Anyukám, aki végignézte a tárgyfelvételes senyvedésem, tartok tőle, hogy elkezdett aggódni a mentális épségemért (ami, jelentem semmilyen károsodást nem szenvedett).

A Neptun viszont nem hagyott minket unatkozni, szebbnél szebb hibaüzeneteket tolt a képünkbe, amikből azt hiszem talán túlzás nélkül állíthatom, hogy örökös mém lett a csoporton belül. :D Volt ott Runtime Error, átirányítási hiba, talán még időtúllépési is. Meg persze a "Service Unavailable" kicsit megbolondítva "This Service is Unavailable"-ként. Szóval, mondhatjuk, hogy annak ellenére, hogy stresszes néhány óra volt, azért egész jó hangulat volt.

9 után pár perccel jutottam be úgy, hogy a tárgyfelvételt is meg tudtam ejteni. Az álomórarend itt is hasznosnak bizonyult, hiszen nem kóvályogtam a tárgyak között, hogy miket kéne felvennem, hanem pontosan tudtam melyik félévben ajánlott az adott tárgy, így az ajánlott félév alapján kerestem, és pikk-pakk megvoltam.

Mint azt már korábban említettem, a mintatanterv kb. olyan, mint egy biblia. Az összes első féléves tárgyat sikerült felvennem, illetve még két "alternatív féléves" (alternatív félév az, amikor nem arra a félévre van előirányozva egy adott tárgy, hanem későbbre, de abban a félévben is felvehetitek) tárgyat, ami amúgy a 3. félévben ajánlott. Ezek az országismeret I. és a másik keleti vagy ókori nyelv, azon belül is a koreai. ^^

A későbbi kételyek eloszlatása érdekében: Az országismeret I/II. azaz a japán kultúra és japán történelem két egymástól független tárgy, igazából tök mindegy, ha először a japán törit akarjátok felvenni, nincs akadálya. A Tanszéken az országismeretet eleve úgy kalibrálják, hogy egy félévben csak az évfolyam egyik fele vegye fel, szóval ha nem működik az ősziben, majd működni fog a tavasziban. ^^

Az órarendet sem felejtettem ám el, érkezik az is. ^^

No comments:

Post a Comment