Sunday, February 22, 2015

Vizsgaleírások - Filozófia

Sziasztok!

Meghoztam az újabb adag vizsgaleírást, ami nem más, mint a filozófia. A hivatalos vizsgaidőszakom ezzel a vizsgával kezdődött meg, és azt hiszem ennek az eredményén izgultam a legtöbbet. De mindent csak szépen sorjában. ;)

A vizsgán 23 pontot lehetett elérni, összesen 3 feladat volt. Az első feladat kapásból 10 alfeladatot tartalmazott, amik a-b-c tippelősek voltak. Úgy éreztem volt egy pár olyan kérdés, ami kicsit beugratós volt anno, mert csak nüansznyi különbség volt a két válaszlehetőség között, és akár mindkét válasz helyes is lehetett volna.

Ezt követően volt egy szövegfelismerős feladat, ami az én feladatlapom esetében egy két és fél sornyi szöveg volt, de tanár úr minden vizsgaalkalomra új feladatlapokat kreált. Éppen ezért a többi vizsga szövegfelismeréses feladatáról cseppecskét hiányosak az ismereteim. A félév során vett szövegeket tanár úr feltöltötte a KRE saját E-Learning rendszerére, a Moodle-re (erről is írok bejegyzést, amint beértem magam a bejegyzésekkel~. Egyébként kis sunyi dög is tud lenni, első félévben gond nélkül felengedett mindig, mikor használni akartam, most meg makacskodott velem jó darabig, és nem engedett be.)

A mumusok azonban mégis úgy érzem a legtöbbünknek az esszékérdések voltak. A lehetséges esszékérdéseket megkaptuk az első vizsga előtt két kemény nappal, tehát december 20-án, december 22-én pedig már élesben ment a vizsga. Bár egész félévben tanultam filozófiát is, kicsit mégis feladta a leckét az esszé, talán pont azért, mert Descartes-ot nem igazán tudtam a szívembe zárni. Hasonló okból kifolyólag nem választottam Descartes-ot érettségin sem. Úgyhogy a mi se veled se nélküled kapcsolatunk mondhatni elég régre nyúlik vissza.

Mi, első vizsgázók még viszonylag szerencsésnek mondhattuk magunkat, ugyanis a Descartes-os esszékérdés még benne volt a listában, azonban volt olyan csapat, akiknek Platón ideatanát kellett jellemezni, ami - amúgy egészen egyszerű az ideatana, egyik kedvencem - nem volt benne az elküldött listában... Így ez egy kissé zsákbamacskaszagú dolog volt.

Ami a bejegyzés elejét illeti, hogy ezen a vizsgán izgultam a legtöbbet, azért volt, mert az év utolsó napján került fel a Neptunba a jegyünk. Úgy ám, tanár úr nem siette el a dolgokat. Szemben a többi tanárunkkal, akik már a vizsga után pár órával szorgosan feltöltötték a jegyeinket. ^^"

Igazából én meg vagyok elégedve a kettesemmel (és aki ismer a való életben, az most fogja a fejét, mert tudja mekkora maximalista vagyok amúgy). Nem is nagyon számítottam jobbra, valahogy éreztem, hogy ennyi lesz (megjegyzés: ha ennél jobbat szeretnél, ne mondogasd, hogy "csakaketteslegyenmeg, csakaketteslegyenmeg", mert bevonzod. Nálam is ez történt.).

Örülök, hogy ezen a tárgyon már az első félévben túljutottam, és nem kell azon görcsölnöm majd a későbbiekben, hogy "ó, mamám, még a filozófia hátra vaaaan". 

No comments:

Post a Comment