Tuesday, February 17, 2015

Vizsgaleírások - Japán Nyelvgyakorlat III.

Sziasztok!

A vizsgaidőszakom alatt a nyelvgyakorlaton kívül csupán egyetlen egy szóbelim volt. A nyelvgyakorlat vizsgám pedig különösen kedves pontja volt a vizsgaidőszakomnak. Illetve a nem hivatalos részének.

Goto sensei két csapatba osztott be minket, az egyik csapat december 3-án felelt le, a másik (és ez volt a nagyobb csapatocska) pedig december 10-én. Én a december 10-i csapatba lettem beosztva.

Ahogy azt írtam a tárgyleírásnál, a Dekiru-ből a 37. leckéig kellett eljutnunk a félév során, illetve a 37. leckén belül is a 100. oldal volt az utolsó, amit át kellett vennünk. Úgyhogy a félévet a szenvedő szerkezet taglalásával fejeztük be.

A Nyelvgyakorlat vizsgáján azonban Goto sensei nem a Dekiru leckék feladatait kéri vissza tőlünk, hanem külön kis tételsort kaptunk, amiben csak az első feladat hasonlított a Dekiru-ben tanultra, a többi kérdés a vizsgán sokkal inkább a mi saját véleményünkre volt kihegyezve egy-egy adott témában.

Az első feladat - ami a Dekiru-ben lévőhöz volt hasonló - egy tanácsadós feladat volt. Goto sensei vázolt egy problémát, és arra valami épkézláb tanácsot adni. Mikor én feleltem nála épp új telefont akart venni, és azt kérdezte meg, melyik szolgáltatóhoz lenne érdemes elmenni, körbekérdezni. Pár másodperces gondolkodás után rávágtam, hogy bizony a T-Mobile (tudom, hogy azóta más a neve, de nekem mindig T-Mobile marad) lenne a legjobb választás. Ezután megkérdezte, hogy miért, majd rávágtam, hogy azért, mert viszonylag olcsó és sok-sok mobil közül lehet választani. :3 Nyitva áll azért az opció is, hogy egyáltalán nem tudsz rá semmit mondani. Nem baj, ha nem tudsz, de az tényleg csak akkor legyen, ha a sensei mondjuk a kvantumfizikáról kérdez, és nem tudsz róla semmit. Ilyen mondjuk úgysem lesz (mármint a kvantumfizika), szóval lehetőleg ne nagyon használjátok majd ezt a lehetőséget mert bizony lehúzza a jegyeteket. Nem baj, bármilyen butaságot mondhatsz, az a lényeg, hogy mondj valamit.

Miután ezt a feladatrészt letudtuk, jött a második feladat, ahol 4 kérdés közül lehetett választani, és azt az egyet megválaszolni. Volt ott barátságról szóló, "hogyan lehetsz gazdag"-típusú, "hogyan lehetsz jó ember"-típusú, és volt még egy, amire szégyenlem magam, de nem emlékszem. >< Én ezek közül a "hogyan lehetsz gazdag" kérdést választottam, és azt szépen 3-4 mondatban kifejtetettem.
Még a második feladat B részének fogható fel, de volt két másik kérdés, az egyik kérdés az volt, hogy hogyan lehetsz egészséges, a másik pedig, hogy hogyan lehetne jobb ország Magyarország. Ezeket a kérdéseket kötelező jelleggel meg kellett válaszolni. Egészen pontosan egy mondatot mondtunk, és onnantól kezdve Goto sensei pár mondatos minipárbeszédbe kezdett velünk.

Az utolsó feladat pedig az volt, hogy kb. 1-3 percnyi időtartamban önállóan beszéljünk valamiről. Ez a "valami" is be volt határolva, ugyanis vagy egy olyan esetet kellett elmesélnünk, hogy valamit elloptak tőlünk, vagy pedig egy nagyobb betegségünket kellett röviden felvázolni. Én az utóbbit választottam, és Goto sensei nagyon aranyos volt, mert megkérdezte, hogy mostanság ez a bizonyos dolog okoz-e valamilyen nehézséget, és ahogy mondtam, hogy szerencsére nem, a válasza az volt, hogy よかったですね。

Egy ember nagyjából 15-20 percet volt bent nála. Videokamerával felveszi a feleletet egyébként, de ezt csak olyan okokból teszi, hogy ha valaki reklamál a jegye miatt, együtt visszanézik a felvételt, hogy biztos helyes-e az a reklamáció. :) Egyébként négyesnél rosszabbat nem nagyon ad senkinek. Ami engem illet, nekem nem kellett reklamálnom a jegyem miatt, ötös lettem Goto senseinél. ^^

No comments:

Post a Comment