Sunday, August 2, 2015

Tárgyleírások - Japán töri

Sziasztok!

Ezzel az egy tárgyleírással még adós vagyok, pedig már a hétfői órákat rég megírtam. Ezért szeretnék elnézést kérni Tőletek.

Óra: Országismeret II - Japán történelem
Oktató: Dr. Farkas Mária Ildikó
Kód: BJP 2460
Időpont: Hétfő, 08:00-10:00
Helyszín: BTK 3.319

Őszintén szólva a törit mindig is szerettem, a japán törit meg különösen, így felüdülés volt a japán töriről előadásokat hallgatni. Bár az még mindig fájó pont számomra, hogy csupán 6 hétbe kell belesűríteni Japán történelmét, így egy csomó érdekesség kimaradt az órából, pedig biztos hasznos lett volna tudni őket. Viszont, aki mindenképpen mélyre akar ásni a japán töriben, javaslom a japán töri specet! :3

Farkas tanárnő még az első órán elmondta, hogy mire számíthatunk a félév során, és hogy milyen lesz a vizsga, illetve milyen könyveket ajánl, hogy utána olvassunk a témának. A könyvek közül Yamaji Masanori, Edwin O. Reischauer és Conrad Totman könyveit emelte ki leginkább, de azt mondta, hogy aki bejárt minden órára annak az órai jegyzet is elég a vizsgához, nem kellenek a könyvek, de nem árt, ha beleolvasgattok majd. :) Sosem tudni, melyik fogalomra találtok pontos meghatározást. ;)

Az órákon Tanárnőnek eléggé gyorsan kellett diktálnia az anyagot, így volt hogy olyan dolog, amit én lényegesnek tartottam kimaradt a jegyzetemből. Ugyanakkor maximálisan megértem Tanárnőt, hogy miért haladt akkora léptekkel az anyagban. Hatszor (na jó, hétszer, a pótórával együtt) másfél órába lehetetlen Japán történelmét részletesen egészen a Joumon-kortól (i.e. 12000-től) napjainkig belesűríteni.

A Japán törinél nincs katalógus, de megéri bemenni órára, mert látszik Tanárnőn, hogy nagyon ért a témához, és nagyon-nagyon érdekes plusz infókat is elejtett az óra közben. Pont az előbb említett két okból (is) rettentő hamar elrepültek az órák, szinte észre sem vettem, hogy máris fél 10 van, és mehetünk a következő órára, vagy éppen elüthetünk két szabad órát valahol a városban. :)

Az órai jegyzeteiteket őrizzétek meg jól, ugyanis záróvizsgán töriből is vizsgázni kell, ne akkor keressétek elő kutyafuttában. ;)

Japán töriből írásbeli vizsga volt/van, de erről majd egy kicsit később. ;)

No comments:

Post a Comment