Tuesday, February 2, 2016

Vizsgaleírások - Japán országismeret II. - Japán történelem

Sziasztok!

Első körben szeretnék bocsánatot kérni, amiért ennyi ideig hallgattam magamról, némileg elhavazódtam a tanulással, de azt hiszem, most már épp ideje felélednem és újra nekiállni rendesen írni a blogot, elsősorban pedig bepótolni a lemaradásomat...

Szóval, a japán töri, ahogy azt a tárgyleírásnál is írtam mindössze fél féléves tantárgy, tehát 6 hét alatt kell végignyargalnunk az egész japán történelmen.

Maga a vizsga írásbeli volt, másfél óráig nyugodtan írhattuk, és 4 feladat volt, ha még jól emlékszem. Hasonló egy középsulis töri dolgozathoz, csak annál jóval hosszabb.

Az első feladatban 10 évszámot kérdezett a Tanárnő, és melléjük kellett írni hogy mi történt akkor, mihez vagy kihez kapcsolódik. Szerintem ez több magyarázatot nem igazán igényel. :)

A második feladat az első fordítottja volt, mégpedig úgy, hogy nevek voltak felsorolva, és melléjük kellett írni, hogy ki volt, mit csinált, akár még azt is, hogy mettől meddig élt.

A harmadik feladat a fogalmakra összpontosított, Tanárnő - ha még jól emlékszem - 20 fogalmat adott meg, az ókortól a II. világháború utáni időszakig. Ezután volt még három esszéfeladat is, ami az én csoportomnak a modernizáció útjára lépett Japánról, a Heian-kort követő korról, és a II. világháború utáni Japánról kellett hogy szóljon. Annak ellenére viszont, hogy esszé volt, nem kellett klasszikus esszés megoldáshoz folyamodnunk, már az idő rövidsége miatt sem, elég volt, ha néhány vázlatpontban összefoglaltuk a lényeget.
Persze ettől függetlenül azért igyekeztem valamiféle keretet adni a vázlatpontoknak, és egymást követve leírni az eseményeket. Nem mindenhol sikerült, de azért "vállalhatónak" ítéltem őket, ahogy átolvastam beadás előtt. :D

No comments:

Post a Comment