Sunday, November 2, 2014

Tárgyleírások - Kínai töri

Sziasztok!

Ahogy ígértem, jöjjenek a részletes tárgyleírások. A picit hosszabb kihagyásért pedig elnézést, kicsit besűrűsödtem.

Elsőként a kínai töri órát venném górcső alá, és próbálom minél részletesebben bemutatni Nektek.

Óra: Ókori és keleti történelem - Kína történelme I.
Kód: BAA 0910
Oktató: Vámos Péter
Időpont: Hétfő, 8:00-9:00
Terem: Díszterem

Nem árulok el nagy titkot, azt hiszem, ha azt mondom, hogy Kína ókori történelméről tanulunk. Személy szerint én nagyon élvezem az órákat, és szüntelenül körmölöm Tanár úr szavait minden egyes alkalommal. 

Az óra típusa előadás, nem véletlenül van a Díszteremben, hiszen csak oda fér be közel 100 ember. Ha pedig már előadás, adja magát a következő kérdés: van-e katalógus. Van, tehát az óra látogatásköteles.

A félév során Kína történelmével foglalkozunk, a kezdetektől egészen a Csin- és Han-dinasztia koráig. Az első két-három órán elhelyeztük Kínát térben és időben, ezt követően pedig a kultúrhéroszok kerültek terítékre, és így fogunk majd eljutni a félév végére a Csin- és Han-dinasztiákig.
A térbeli és időbeli elhelyezése mellett, azt hiszem az órában eddig az tetszett a legjobban, hogy Kína olyan elnevezései is letisztultak számomra, amikről eddig csak hallottam, de igazából a miértjére sosem jöttem rá. Sőt, olyan - más népekre használt - nevekkel is találkozhattam, amiket Japánban is használtak, egészen a XX. századig.

A kultúrhérosz témakör pedig ugyancsak az a kategória, amit kifejezetten élveztem hallgatni. Eleve érdekel a mitológia (bár a japán jobban...), így elég sokat igyekeztem jegyzetelni. Érdekes perspektíva, legalábbis számomra, hogy a kínaiak szerint a világ egykor olyan volt, mint a tojás, aminek a fehérje és a sárgája nem vált szét, és gyakorlatilag minden egy emberből jött létre. Szemben a japán mitológiában lévő teóriával.

A Tanár úr stílusa, ahogy előad, nagyon tetszik, néha még kisebb sztorikat is mesél. ^^ Igen, azok a kezem pihenőidői. :D Őszintén szólva féltem attól, hogy neadjisten netalántán esetleg nyitott szemmel fogok aludni, mivel hajnali 8, az hajnali 8, és az olyan éjjeli baglyok, mint én, akkor még nem igazán aktívak. (Csodás középiskolai évek, amikor még tényleg nyitott szemmel aludtam az első órán, haha.) Viszont ez nem történt meg, mondhatni teljesen friss és üde szoktam lenni az órákon. 
A legelső órán azért voltak kavarodások, mint például, hogy olyanok is felvették a tárgyat, akiknek amúgy nem kellett volna, így néhány szaktársam már nem tudta felvenni. Végül a dolog megoldódott, és az óra egészen homogén lett, révén csak japán szakosak vannak ilyenkor a díszteremben.

Az első órára bevallom őszintén úgy ültem be, hogy "Ó, biztosan nem fogunk tanulni még, ez még csak az első hét". Tévednem kellett, méghozzá elég nagyot, de ettől függetlenül kellemeset csalódtam. Tanár úr nagyjából negyedóra alatt elregélte nekünk a félév fontosabb tudnivalóit az órával kapcsolatban, és már bele is vágtunk az anyagba.

Van kötelező olvasmányunk is, ez pedig a Kína ókori történelme című könyv - ha nem csal az emlékezetem.

A félév végén írásbeli vizsgánk lesz, amiben nem csak azt fogja kérni a Tanár úr, amit Ő elmondott órán, hanem azt is, ami a kötelezőben benne volt, szóval nem árt jóóó részletes jegyzetet készíteni a könyvről.

Ennyi voltam mára, nemsokára jövök! ^^
(És ezúttal nem áll szándékomban késlekedni.)

No comments:

Post a Comment