Sunday, July 5, 2015

Tárgyleírások - Japán nyelvgyakorlat IV.

Sziasztok!

Szerdánként - előző félévhez hasonlóan - nyelvgyakorlat órám volt, ami - mily' meglepő - továbbra is a kedvenc órám, a nyelvhelyességgel és a nyelvtannal karöltve. 

Óra: Japán nyelvgyakorlat IV.
Oktató: Goto Shota
Kód: BJP 2141
Időpont: Szerda, 10:00-12:00
Helyszín: BTK 3.305

A nyelvgyakorlattal ugyanaz volt a helyzet, mint a nyelvhelyesség és a nyelvtan esetében, ugyanis annyira csodásan bejött a szerda 10:00 órás kezdés, hogy nem volt szívem máshova pakolászni, és ezt a Neptun is hasonlóan gondolta, szóval újfent szerencsém volt. ^^

Ebben a félévben 3 tankönyvből tanultunk nyelvgyakorlaton: a Dekiruből, a Kaiwa ni chousenből és az Oshaberi no Tane című könyvből.

Félév elején megkaptuk Goto senseitől is a tematikát, amit 3 részre bontott, a 3 könyvnek megfelelően. Ez pedig úgy nézett ki, hogy kb. az első 2 hétben még a Dekirut használtuk, majd onnan a 6. hétig (tehát a félév feléig) a Kaiwa ni chousent, végül pedig a félév második felében az Oshaberi no Tane-ból tanultunk. Ahogy előző félévben is, úgy most is beszkennelte azokat a leckéket, amikre az órákon szükségünk volt, és a honlapjáról le tudtuk tölteni.

A számonkérés nem sokat változott, mondhatni semmit, ugyanúgy szóbeli volt.

Ebben a félévben az órákon olyan szituációkat vettünk elő, mint például, ha a tanárunk elhív valahova hogyan kell udvariasan visszautasítani, vagy hogyan kell elfogadni. 
Volt például olyan is, mikor egy karaoke szobát kellett - ha jól emlékszem - 10 főre lefoglalni. Mindezt Goto sensei nem úgy oldotta ám meg, hogy úgy csinált, mintha telefonálna azzal, akit éppen felszólított. De nem ám! :D Behozott egy olyan telefont, amit gyanítom, elég ritkán használ, a telefont a felszólított egyén kezébe nyomta, és valós telefonbeszélgetéssel zajlott le a képzeletbeli foglalás. Úgyhogy továbbra is - szerintem - nagyon jó hangulatban teltek az órák.

Ugyanakkor nekem volt egy csúnya-csúnya botlásom, mégpedig mikor Goto sensei engem szólított fel, hogy utasítsam el a meghívását, én meg meseszépen elfogadtam, ahelyett, hogy elutasítottam volna. Mondanom sem kell, onnantól kezdve már alig vártam, hogy vége legyen az órának. Arról nem is beszélve, hogy egy életre megjegyeztem, hogy hogyan kell udvariasan elutasítani egy ilyen meghívást. ^^"

A szituációkon kívül Goto sensei olyan feladatokat is adott, mint például mi volt a számunkra legemlékezetesebb utazási élményünk. Én egy horvátországi útról meséltem pár szót, bár azzal is úgy voltam akkor, hogy mehetett volna akár jobban is (fene azt a maximalista énemet, na). Persze aztán a szóbelin ezt az utat veséztem ki jobban. 

Goto sensei kíváncsi volt a véleményünkre bizonyos témákban ennek kapcsán jött elő néhány órán a 世界三台料理(せかいさんだいりょうり, Sekaisandairyouri), ami egy "ranglista", és annak a 3 országnak az ételeit tartalmazza, ami a világon a legnépszerűbb. Ezek jelen pillanatban a török, a kínai és - újfent, ha az emlékezetem nem csal - az olasz ételek.
Első körben az volt a feladatunk az órákon, mikor erről beszéltünk, hogy mondjuk meg melyik az a 3 nemzet, amelyiknek az ételeit szeretjük. Sokan beleestünk abba a hibába, hogy bizony a magyar ételeket is ide soroltuk, pedig az evidens, hogy a saját országunk ételeit szeretjük. Szóval a következő órán már olyan országokat kellett mondanunk, amik bizony nem Magyarország, és nem csak annyival kellett indokolnunk azt, hogy például az olasz konyhát azért szeretjük, mert "A pizza finom".

Utoljára pedig a félévben arról beszéltünk, hogy ha mi stresszesek vagyunk, mit teszünk, hogy leküzdjük, illetve, hogy mivel szoktuk megakadályozni, hogy túl sok stressz legyen bennünk.

A nyelvgyakorlatnál is beütött az a bizonyos "csütörtökön-nem-volt-tanítás-mert-egyházi-ünnep-volt" probléma, ezért a nyelvgyakorlat vizsga egy héttel hamarabb kezdődött, mint amúgy azt Goto sensei tervezte volna.

No comments:

Post a Comment